czwartek, 1 sierpnia 2013

Koszty pobytu na Hvarze, Cena wyjazdu na Hvar

Wybierając się do Chorwacji na wyspę Hvar, liczyliśmy się że podróż nie będzie należała do tych najtańszych i że na pewno będzie to wyjazd droższy niż  rok temu na wyspę  Rab.

Hvar Chorwacja jakie koszty wyjazdu

Na czynniki bardzo wpływające na koszty składają się trasa  1657 km, koszty paliwa stanowiły połowę kosztów wyjazdu, inne czynniki nieco mniej się odczuwało.

Podróż na Hvar Chorwacja koszty

Przede wszystkim Hvar jest o około 400 km dalej od Rabu, ponadto liczyliśmy się z tym że jest to bardzo znana wyspa i należąca do jednych z największych i najpiękniejszych w Chorwacji więc oczywiste było że spodziewać się należy wyższych cen.  Biorąc to pod uwagę zaplanowaliśmy wyjazd przed  ''sezonem''. Była to bardzo dobra decyzja gdyż dzięki temu mniej zapłaciliśmy za kemping. Ponadto była bardzo duża swoboda w wyborze miejsca kempingowego i dzięki temu, że było tuż przed sezonem to na kempingu było bardzo spokojnie w związku z małą ilością wczasowiczów.

Chorwacja koszty podróży i pobytu Hvar

Z kosztami tegorocznego wyjazdu postanowiliśmy trochę powalczyć i je ograniczyć do niezbędnego minimum  i tak poza wyborem terminu ''przed sezonem'' zabraliśmy znajomych, co pozwoliło znacznie zaoszczędzić na kosztach podróży, które rozłożyły się na pół, na samym paliwie zaoszczędziliśmy w ten sposób ok 1000 zł.  Ponadto  dzięki temu wybieraliśmy się w  że w cztery osoby było taniej w zakupie polisy zdrowotnej. Wykupiliśmy  bardzo dobre ubezpieczenie zdrowotne  - grupowe w korzystniejszej cenie.

Chorwacja wyspa Hvar Camping Ceny wyprawy

Zawsze nasze podróże i wydatki z nimi związane staramy się dokładnie planować. W związku z tym, że nie lubimy być ''zbyt rozrzutni'' w Polsce robimy zakupy, które mamy pewność że przetrwają, temperatury jakie są na Chorwacji. Dzięki takim zakupom również w portfelu będąc na Chorwacji odczuwa się znacznie mniejszy wypływ gotówki z portfela.

Podróż na Hvar koszty

Wybierając się na Chorwację pamiętajmy o przeglądzie auta w dobry, zaufanym zakładzie mechanicznym, by nie było przykrych niespodzianek i w zabezpieczeniu się w ubezpieczenie Assistance i jeśli możecie AC, wiadomo jakie koszty potrafią być za granicą za holowanie bądź naprawę w zakładzie mechanicznym.

Hvar Koszty Promu

Wykupując Assistance radzimy dokładnie dopytać od kiedy będzie ważne. Mieliśmy z tym ''mały'' problem, powiedzmy ubezpieczalnie mogą czegoś ważnego nie dopowiedzieć.

No ale szczegóły, wydatki wycieczki na Hvar 2013:

Paliwo ok 1700 zł
Ubezpieczenie zdrowotne 85 zł od osoby
Winiety na autostradę czeską i austriacką
 - Czechy 64,00 zł (winieta 10 dniowa)
 - Austria 47,50 zł (winieta 10 dniowa)
Autostrada Chorwacja - Zagreb-do granicy ze Słowenią 96 kun (razem w dwie strony)
Autostrada Chorwacja - Zagrzeb - Šestanovac (zjazd na Rivierę Makarską)  - 197 kun  + Split - Zagrzeb (w drodze powrotnej) 181 kun.
Prom z Hvaru do Splitu 506 kun ( na koszt złożyły się opłaty za 4 osoby i auto)
Prom z Drvenik na Hvar  48 kun.
Wycieczka Taxi boat z miasta Hvar na wyspę Jerolim 60 kun za 2 osoby  (w dwie strony koszt)
Kemping 2 osoby + auto  1099 kun za 8 dni
Paliwo do przemieszczania się na miejscu 200 kun
Wypożyczenie bagażnika na dach samochodu  10 zł za dzień
Jedzenie 500 kun

Jeśli artykuł się przydał - udostępnij, jeśli masz coś do dodania, komentuj.